Javnozdravstvena kampanja „Dan crvenih haljina“ pokrenuta je kako bi se podigla svijest o moždanom udaru kod žena. Moždani udar u žena nedovoljno je prepoznat, nedovoljno istražen i nedovoljno liječen.Prva kampanja „Dan crvenih haljina“, #nosicrveno, odnosno, „Go Red for Women“ pokrenuta je u Americi, a danas je to međunarodna kampanja posvećena prevenciji, dijagnostici i kontroli kardiovaskularnih bolesti, što uključuje bolesti krvnih žila srca i mozga kod žena. Američko kardiološko društvo kampanju je pokrenulo 2004. godine, a Svjetska kardiološka federacija kampanju je proširila na razini svijeta. Danas više od 50 zemalja provodi nacionalne kampanje „Go Red for Women“ #nosicrveno, podižući svijest i osiguravajući sredstva za borbu protiv srčanih bolesti i moždanog udara.
Kampanja se provodi kroz organizacije stručnih skupova, edukacijskih promotivnih kampanja, modnih revija, zdravstvenih pregleda, sportskih događaja.
Simbol kampanje je crvena haljina – haljina kao univerzalna slika žene - i crvena kao boja zdravlja, života i živosti, ali i upozorenja.
Kampanja ima za cilj potaknuti žene da brinu o svom zdravlju, prvenstveno zdravlju srca i krvnih žila, jer je većinu tih bolesti moguće spriječiti zdravim životnim navikama. Isto tako kampanja želi potaknuti stručnjake u zdravstvu da posvete posebnu pažnju srčanom i moždanom udaru kod žena, zbog njihovih razlika u odnosu na muškarce.
U Hrvatskoj je Hrvatsko neurološko društvo 2019. godine pokrenulo kampanju „Dan crvenih haljina“ posvećenu borbi protiv moždanog udara u žena, a obilježava se prvog petka u veljači - ove godine je to u petak, 3. veljače.
Zaštitni znak je silueta žene u crvenoj haljini koja je istovremeno krhka i snažna i koja savršeno oslikava misiju ove akcije.
Hrvatski zavod za javno zdravstvo i Zavod za javno zdravstvo Koprivničko-križevačke županije pridružuju se akcijama te pozivaju sve da 3. veljače odjenu nešto crveno i na taj način pruže podršku. Izvor: HZJZ